torsdag den 31. maj 2012

"JEG ER DRACULA!"


I disse dage står alle kræfter i Mastodonterne på hælene for at gøre alt klart til premieren på Musicalen Dracula til oktober. Scenen i Tivolis Koncertsal skal forvandles til en scene for Dracula, vampyrkonkubiner, onde tanker, natmennesker, dæmoner, tosser og helte. 100 medvirkende spiller, danser og synger, og både systuen og byggehallen er gloende.

Jens Østerlund har fået tildelt den bærende rolle som Grev Dracula – men hvordan takler han så stor og krævende en rolle?

”Det første, jeg gjorde, var at råbe så højt, så alle naboerne kunne høre det,” fortæller Jens Østerlund om sin oplevelse af at blive tildelt en af sit livs mest krævende roller. ”JEG ER DRACULA!”

Jens Østerlund som Dracula og Linnea Reffs Kramhøft som Mina. Foto: Jan Iversen






































Rigtig mange håbefulde skuespillere stillede op, da Mastodonterne afholdt auditions i en prøvesal ved Tivolis Koncertsal i efteråret.

”Jeg kan huske, jeg tænkte, at ud af alle de mennesker og efter alle de indkaldelser til reaudition, er det virkelig mig?”

Efter et langt og hårdt auditionforløb faldt det endelige valg på den erfarne mastodont. Hos Mastodonterne har han blandt meget andet tidligere spillet Kaptajn Klo i Peter Pan, Thenardier i Les Misérables og Politibetjent Kling i Pippi.

”Det er vanskeligt at skulle portrættere 400 års sorg, had og bitterhed,” siger Jens Østerlund om den nye udfordring. ”Men det vanskeligste ved rollen er de sangmæssige udfordringer, og der er mange, store og krævende partier, som jeg bruger rigtig mange kræfter på.”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar